- Goldsmann Tamás
- Hangkártyák
RME Babyface Pro - hangmintákkal - teszt
Kiderítettük, kell-e mikrofonelőfok a Babyface Pro elé!
Szerkesztőségünk három saját stúdióépítésben van benne nyakig, ebből egy komolyan és széles spektrumban felszerelt, kettő pedig házistúdió besorolási szinten. A nagy stúdió akusztikai tere készen, erről már olvashattatok itt. A két házistúdió főként olyan feladatokat lát majd el, amelyhez az akusztikai tér nem követelmény, illetőleg külső helyszínen történő rögzítés a feladata. Mondjuk egy patakparton, egy fa tetején vagy egy barlangban. Bárhol. Ez utóbbi feladatokhoz, illetve egy konkrét lemezfelvétel készítéshez keresünk hangkártyát. A lemezen egy akusztikus gitár lesz hallható, külső helyszíneken. Elsődleges szempont a hang minősége. Mikrofonelőfokot nélkülöznünk kell, a fő kérdés tehát, hogy a Babyface Pro saját mikrofonelőfoka és a külső mikrofonelőfok között mekkora különbséget hallunk majd. Erről a neten nem olvashattunk és nem is hallhattunk semmit, pedig kardinális kérdés. Az igazi tesztelés, még ha felháborító is, a neten való olvasgatással és hallgatózással kezdődik. A hihetetlen nagy választékból, amit a fogyasztói kínál, ki kell választani, hogy mit szeretnénk egyáltalán meghallgatni személyesen. Számunkra az UAD Apollo Twin, az Apogee Duet és az RME Babyface Pro lett a befutó. Gitáros felvételekre egyértelműen az UAD Apollo Twin volt a javaslat, a legjobb plugineket az UAD gyártja, mondja a nép és a tapasztalat is megerősíti. Az UAD-dal viszont nem megyünk messzire, mert tápellátást igényel. Szóval van pro és kontra bőven, így összeköltöztünk az RME-vel három hétre, hogy kiderítsük Ő lesz-e a választottunk.